Naczelnik Alina Molicka
pok. 11 - A. Molicka, tel. (0-prefix-68) 347 4 511 pok. 10 - R. Nowak, A. Horowska, K. Sip, tel. (0-prefix-68) 347 4 513 pok. 12 - E. Pikuła, J. Rubach, tel. (0-prefix-68) 347 4 514 pok. 6 - L. Drożak, P. Grześ, tel. (0-prefix-68) 347 4 515 i 347 4 516 pok. 8 - L. Nowak, A. Gawin, J. Pietrzak, tel. (0-prefix-68) 347 4 512 |
DO ZAKRESU DZIAŁANIA WYDZIAŁU FINANSOWO-GOSPODARCZEGO NALEŻY:
1. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza.
2. Udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy.
3. Zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu.
4. Uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy.
5. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości.
6. Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych z wykonania dochodów i wydatków objętych budżetem.
7. Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych.
8. Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
9. Dokonywanie wyceny aktów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.
10. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
11. Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów.
12. Gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczowym deklaracji i informacji podatkowych składanych organowi podatkowemu.
13. Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat lokalnych.
14. Przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat lokalnych.
15. Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego.
16. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
17. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych.
18. Współdziałanie z Regionalną Izbą Obrachunkową, urzędami skarbowymi, ZUS, bankami oraz innymi instytucjami |