Zgodnie z zasadą przejrzystości działalność finansowana ze środków publicznych jest jawna. Gmina przejrzysta potrafi skutecznie przekazać mieszkańcom podstawowe informacje o zasadach swego funkcjonowania. Potrafi także na bieżąco docierać do zainteresowanych mieszkańców z informacjami na temat ważnych dla społeczności spraw, którymi zajmują się władze.
ZADANIA:
(1.1.) Opracowanie opisu usług świadczeń w samorządzie (obligatoryjne).
Osoba odpowiedzialna Wiesława Stachowiak, Grażyna Zwęgrodzka
Celem zadania jest ułatwienie dostępu do usług świadczonych przez gminę. Zadanie jest wykonane, gdy:
-
zostanie opracowane 50 kart najczęściej wykonywanych usług,
-
istnieje procedura aktualizacji kart usług,
-
karty usług zawierają przynajmniej następujące informacje: nazwa usługi, podstawa prawna, wykaz potrzebnych dokumentów, wysokość opłat, dokładane określenie miejsca wykonywania usługi, określenie czasu realizacji usługi, informację o trybie odwoławczym,
-
mieszkańcy zostali poinformowania o opracowaniu kart usług i zasadach ich udostępniania,
-
karty usług są dostępne na stronie internetowej urzędu oraz w punkcie informacyjnym urzędu,
-
uzyskano opinię klientów urzędu na temat jakości usługi udzielania informacji
-
są prowadzone działania kontrolne i oceniające.
(1.2.) Uruchomienie samorządowego serwisu informacyjnego (fakultatywnie)
Osoba odpowiedzialna: Anna Janelt
Celem zadania jest umożliwienie społeczności lokalnej udziału w życiu publicznym poprzez do informacji pozbawionej politycznego komentarza zarówno o planowanych przez samorząd działaniach i wydarzeniach, jak i podjętych już decyzjach. Cel ten ma być osiągany m.in. poprzez cykliczne wysyłanie serwisu informacyjnego do niezależnych od samorządu mediów.
(1.3.) Opracowanie systemu oznakowania wewnętrznego w urzędzie (fakultatywne)
Osoba odpowiedzialna: Piotr Zieliński
Celem zadania jest ułatwienie mieszkańcom poruszania się po urzędzie oraz identyfikacji pracowników urzędu.
(1.4.) Stworzenie punktu informacyjnego (fakultatywne)
Osoba odpowiedzialna: Wojciech Lis
Celem zadania jest zwiększenie możliwości dostępu do informacji o usługach świadczonych przez gminę oraz wykonywanych przez nią zadaniach.
(1.5.) Utworzenie sieci punktów dostępu do internetu (fakultatywne)
Osoba odpowiedzialna: Wojciech Lis
Celem zadania jest stworzenie możliwości bezpłatnego dostępu do internetu dla mieszkańców jednostki samorządu terytorialnego w zakresie określonym regulaminem.
(1.6.) Utworzenie sieci tablic informacji lokalnej, zapewniających skuteczny i powszechny dostęp do informacji (fakultatywne)
Osoba odpowiedzialna: Barbara Matuszczak
Celem zadania jest stworzenie możliwości rozpowszechniani informacji publicznych.
(1.8.) Opracowanie gminnego katalogu firm (fakultatywne)
Osoba odpowiedzialna: Danuta Anglart
celem zadania jest wyeliminowanie praktyki polecania przez pracowników urzędów w postępowaniach administracyjnych, w których konieczne jest lub może być pomocne wykonanie konkretnych usług, firm należących do znajomych lub krewnych tych pracowników. W katalogu mogą znaleźć się zarówno firmy zarejestrowane na terenie danej jednostki samorządowej, jak i zarejestrowane poza tym terenem, ale świadczące usługi na obszarze właściwości danej jednostki samorządu terytorialnego. |