Wydział Infrastruktury Technicznej i Ochrony Środowiska - Naczelnik Grzegorz Wysocki
pok. 17 - A. Skorupińska, tel. (0-prefix-68) 347 4 533 pok. 20 - D. Bakies-Mikołajewska, W. Mielcarek telefon (0-prefix-68) 347 4 531 pok. 13 - M. Fornalkiewicz, M. Cichy, tel. (0-prefix-68) 347 4 532 pok. 19 - G. Wysocki, tel. (0-prefix-68) 347 4 530
DO ZAKRESU DZIAŁANIA WYDZIAŁU INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA NALEŻY:
1. Prowadzenie i nadzorowanie inwestycji i remontów gminnych w zakresie prawidłowości ich wdrażania do realizacji .
2. Koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów dla zakresu budowy inwestycji gminnych w szczególności : budowy gazociągów , wodociągów, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, modernizacji kotłowni węglowych na zasilane gazem , budowy i remontów obiektów i budowli na terenie wsi .
3. Prowadzenie dokumentacji formalno-prawnej inwestycji i remontów gminnych.
4. Przygotowywanie pisemnych analiz sprawozdań i informacji w zakresie dofinansowania inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych .
5. Bieżąca kontrola inwestycji i remontów gminnych wdrażanych do realizacji .
6. Prowadzenie działań i przygotowywanie stosownych materiałów w celu pozyskiwania dotacji i preferencyjnych kredytów na dofinansowanie inwestycji.
7. Przygotowywanie materiałów przetargowych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych dla zadań objętych pracą Wydziału oraz weryfikacja formalno-prawna materiałów przetargowych przygotowanych przez inne wydziały i gminne jednostki organizacyjne.
8. Uczestnictwo w pracach Komisji Przetargowych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań inwestycyjnych i remontowych wdrażanych w Wydziale oraz zadań wdrażanych przez inne wydziały i gminne jednostki organizacyjne.
9. Przygotowanie dokumentacji rozliczeniowej inwestycji i remontów prowadzonych przez Wydział z ich przyjęciem na majątek gminy .
10. Dokonywanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci technicznego uzbrojenia terenu.
11. Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi .
12. Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnej kategorii.
13. Projektowanie przebiegu dróg.
14. Budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych .
15. Określanie szczególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne.
16. Nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych i przejazdach kolejowych.
17. Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego na drogach gminnych.
18. Wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny.
19. Budowa i utrzymanie ścieżek rowerowych.
20. Utrzymanie sieci kanalizacji deszczowej będącej na majątku Gminy oraz cieków wodnych otwartych odprowadzających wody deszczowe.
21. Wydawanie decyzji na umieszczanie urządzeń obcych w pasie dróg gminnych.
22. Przygotowywanie projektów organizacji ruchu drogowego na drogach gminnych.
23. Współpraca z radami sołeckimi w zakresie przeprowadzania remontów budynków i budowli będących własnością Gminy .
24. Ochrona powierzchni ziemi i zasobów mineralnych
25. Opiniowanie projektów budowlanych z zakresie uciążliwości obiektów na środowisko naturalne.
26. Ochrona przyrody w tym : 1) ochrona przyrody w postaci różnorodnych form organizacyjnych : przygotowanie i nadzór merytoryczny nad pracami organizacji pozarządowych i instytucji , prowadzenie rejestru obiektów cennych przyrodniczo, 2) edukacja - współpraca z instytucjami i placówkami oświatowymi w zakresie edukacji ekologicznej dzieci i dorosłych w tym : a) organizowanie konkursów , b) prowadzenie pogadanek, c) przygotowywanie materiałów dla uczniów i studentów z zakresu ochrony przyrody, procesów inwestycyjnych Gminy i innych, d)współpraca z młodzieżowymi kołami ekologicznymi.
27. Opiniowanie celowości zalesień gruntów porolnych w lasach państwowych i innych właścicieli.
28. Prowadzenie spraw związanych z opłatami z tytułu korzystania ze środowiska, opłatami produktowymi i opakowaniowymi.
29. Określanie stanu zdrowotnego pomników przyrody, nadzór nad pracami w parkach objętych ochroną konserwatorską .
30. Nadzór merytoryczny nad ścieżkami turystycznymi .
31. Gospodarka wodna w tym : 1) prowadzenie spraw cieków szczegółowych na gruntach gminnych oraz współpraca 2) ze spółkami wodnymi w zakresie Prawa Wodnego, 3) prowadzenie rejestrów badań wód i pozwoleń wodno-prawnych, technicznych, 4) uzgodnienia projektów technicznych z zakresu gospodarki wodnej i ochrony wód.
32. Prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza atmosferycznego.
33. Prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska w zakresie gospodarki wodnej, ściekowej, gospodarki odpadami stałymi, ochrony atmosfery i ochrony złóż mineralnych.
34. Nadzór nad funkcjonowaniem maszyn i urządzeń zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Wolsztyn w aspekcie ich uciążliwości dla środowiska.
35. Opiniowanie projektów budowlanych w zakresie oddziaływania obiektów na środowisko naturalne.
36. Określanie stanu zdrowotnego pomników przyrody, nadzór nad pracami w parkach objętych ochroną konserwatorską.
37. Prowadzenie racjonalnej gospodarki funduszami celowymi na rzecz ochrony środowiska.
38. Działanie w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska.
39. Prowadzenie korespondencji i sprawozdawczości związanej z Gminnym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
40. Prowadzenie spraw związanych z przynależnością Gminy do Stowarzyszenia Gmin Nadobrzańskich .
41. Opracowanie materiałów do wniosków konkursowych związanych z zakresem działania Wydziału.
42. Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych.
43. Przygotowywanie pisemnych analiz sprawozdań i informacji w zakresie dofinansowania inwestycji gminnych ze źródeł poza budżetowych .
44. Prowadzenie sprawozdawczości dla inwestycji i remontów prowadzonych przez Wydział. 45. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z procedurą określoną ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo Ochrony Środowiska.
46.Uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji celu publicznego
|